Realisme in plaats van prestatie: dat is wat het MERCURY-chassis van Killerbody biedt in de Jeep-versie. Al op het eerste gezicht is het duidelijk dat zowel de mechanische structuur als de rijhouding met flexibele stuurradius aanzienlijk verschillen van conventionele rupschassis. Het chassis is bedoeld om rijhoudingen met een lagere snelheid weer te geven, in plaats van zo snel mogelijk op zand en grind te rijden. En juist door zulke verschillen weet de Mercury moeiteloos diverse obstakels te overwinnen en zo de bestuurder een compleet nieuw rijplezier te bezorgen.
Als dit rupsonderstel bijzonder veeleisende obstakels tegenkomt, wordt het differentieelslot gebruikt. Dit betekent dat de benodigde kracht gelijkmatig over alle vier de wielen wordt verdeeld en deze blokkering vervolgens weer kan worden opgeheven met de afstandsbediening. De vooras maakt gebruik van een driepuntsophanging met schroefveren, terwijl de achteras bij het Jeep-model is uitgerust met een vierpuntsophanging en dempercilinder. Om alle elektronica onder te brengen is er voldoende opbergruimte, vooral in de imitatie V6-motor en brandstoftank. De aandrijfaccu zit daarentegen verborgen in het frame. Dit betekent dat de elektronica van bovenaf vrijwel onzichtbaar is, waardoor het uiterlijk altijd een geweldige indruk maakt, ook als de body ontbreekt.
Kenmerken:
Kit met hoogwaardige componenten
Handgeschakeld 4WD/RWD-transmissiesysteem
Gedetailleerd chassisontwerp
Versnellingsbak met 2 versnellingen
Differentieelsloten voor en achter
Ruimte voor geluid en uitlaataccessoires
Technische specificaties
normaal inclusief lichaam
(KB48765)
Lengte: 475 mm 502 mm
Breedte: 215 mm 215 mm
Hoogte: 135 mm 188 mm
Wielbasis: 313 mm 313 mm
Aanpakhoek: 70° 54°
Vertrekhoek: 36° 32°
Spoor (voor): 186 mm
Spoor (achter): 183 mm
Min. bodemvrijheid: 28 mm
Band: 30x87 mm, 1,55 ''
Batterijcompartiment: 93x44x18,5mm
Gewicht: 1400g -
MERK | Killerbody |
---|---|
EAN Code | 4895229502130 |